FutureXL wordt marktvenster Ventus
De markt is in hoog tempo aan het digitaliseren, waarbij verleden, heden en toekomst met elkaar moeten worden verbonden. Ventus ziet de vraag naar Digitale Transformatie expertise dan ook enorm toenemen en gaat deze expertise vanaf deze week versterkt naar de markt brengen middels haar nieuwe dochteronderneming FutureXL. De directie van deze nieuwe onderneming zal hierbij gevoerd gaan worden door Ken van Ierlant en Fiona van Maanen.
Een betere cultuur door toegang tot data
Ken van Ierlant: “Veel directeuren hanteren een veel te nauwe definitie van digitalisering. Zij veranderen niets aan hun bedrijf, niets aan hun productmarktcombinatie. Digitalisering betekent voor hen: meer gebruik maken van de digitale kanalen, zodat ze hun bestaande producten en diensten beter kunnen verkopen. Dat moet anders, vinden wij.” Fiona van Maanen: “Ons uitgangspunt: voor een geslaagd digitaliseringstraject is organisatieverandering onvermijdelijk. En let wel, dan hebben we het niet over kleine, incrementele stapjes, maar over een totale transformatie.”
De experts van FutureXL leveren op basis van kennis en ervaring bij deze transformatie vraagstukken: Awareness programma’s over het hoe, wat en waarom van dergelijke projecten, het leveren van experts onder regie van de klant en realisatie van projecten onder regie van FutureXL middels een eigen projectenbureau.
Digital Academy:
Biedt masterclasses op tactisch en executive niveau die het onderscheid maken in de Digitale wereld. Tal van vooraanstaande sprekers die uit eigen ervaring wegwijs bieden in “Tomorrow’s technology today” met name in het hoe en waar je begint met een duidelijk perspectief op realisatie en waardecreatie.
Whitepaper future of work
Onze whitepaper biedt waardevolle inzichten in wat er op ons afkomt in de wereld van werk. Of je nu een HR-manager bent die op zoek is naar nieuw talent, een bedrijfseigenaar die zich afvraagt wat de toekomst voor jouw onderneming in petto heeft, of een professional die zijn of haar carrière naar een hoger niveau wil tillen, deze whitepaper is voor jou!
Professionals:
Maar let op. Dat wil niet zeggen dat de leiding alle teugels kan laten varen. En zeker niet dat je het hele middelmanagement kunt wegsnijden. “Die leidinggevende speelt wel degelijk een belangrijke rol”, zegt Begthel. “Laten we eens teruggaan naar die medewerker aan de servicebalie van Albert Heijn. Die is doordrongen van de bedrijfsstrategie en zal ontevreden klanten dus altijd hun geld teruggeven. Maar stel dat er zes klanten achter elkaar ontevreden zijn over de Albert Heijn-pindakaas. Dan is er waarschijnlijk sprake van een groter achterliggend probleem, en dan zal die medewerker dat bespreken met de hogere echelons. Nee, niet met de bestuursvoorzitter van Ahold, maar wel met zijn teamleider. Die zit op het juiste niveau om na te gaan wat er precies aan de hand is, en om eventueel contact op te nemen met de producenten.”
Projects:
De technologie van morgen wordt vandaag al toegepast. Startups en scale ups innoveren razendsnel wat de klantverwachting mee doet evolueren. Om als gevestigde organisatie ook maximaal mee te bewegen met alle kansen is er een disruptieve verandering vereist. Concreet zal de slag moeten worden gemaakt van applicatie- naar datacentrisch op een Nextgen platform. FutureXL heeft de expertise om onder onze regie een dergelijk project efficiënt en snel uit te voeren op basis van een vooraf overeengekomen resultaat.
Whitepaper digital hero
In een wereld die voortdurend digitaliseert en evolueert, is het essentieel om de juiste digital hero aan boord te hebben. Maar wat maakt een goede digital hero? Deze whitepaper biedt de antwoorden die je nodig hebt.