BLOG

It’s all in the data, deel 2

Denise Pellinkhof interviewt Ken van Ierlant. Hij is directeur van FutureXL, heeft 45 jaar ervaring in digitale transformatie en is de auteur van het boek ‘Data – waarde – creatie: hoe geld verdienen in het digitale tijdperk’.

Wat ga je zien?

In de tweede video in deze serie richten we ons op de financiële aspecten van digitale transformatie. Het doel is immers om waarde te creëren. Maar als je het niet goed toepast, vernietigt het eerder waarde. Waar IT vroeger een aanjager was van digitale transformatie, is het nu een obstakel. Bedrijven zitten tot over hun oren in IT-legacy. Zij hebben deze IT-legacy nog op de balans staan of besteden het uit aan IT-dienstverleners en dat neemt vaak het jaarlijkse budget in beslag. Dit wordt vaak doorgegeven aan de consument. Maar laat de consument nu sneller de digitale transformatie omarmen en intuïtiever, duurzamer en goedkoper willen. Monopolisten zien klanten massaal verdwijnen. Als ze nu niet het lef hebben om opnieuw te beginnen en te werken vanuit applicatiegedreven datacentrisch, zullen ze het niet redden. Wat gaat er mis en wat is er NU nodig?

Wie heeft deze video gemaakt?

Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema’s. Zij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet gelieerd aan politieke, religieuze of commerciële partijen.

Laten we beginnen

Begin met het creëren van meer waarde door data in uw organisatie te gebruiken met onze begeleiding

Vergelijkbare berichten